Kontakt


509611639

608387808

anglokredka@op.pl

Program edukacyjny

Nawigacja: Home / Przedszkole / Program edukacyjny

PROGRAM EDUKACYJNY
 
„Ku dziecku” to całościowy, autorski program edukacji przedszkolnej umożliwiający pracę                               z przedszkolakami w każdym wieku.
 Nowy program edukacji przedszkolnej „Ku dziecku” został  nagrodzony w konkursie MEN na najlepszy program wychowania przedszkolnego. Jego autorki to Barbara Bilewicz-Kuźnia i Teresa Parczewska z Zakładu Pedagogiki Przedszkolnej Instytutu Pedagogiki UMCS. Treści zawarte                             w programie KU DZIECKU zachęcają nauczyciela do pracy opartej na działaniu, indywidualizacji                         i różnicowaniu we wszystkich obszarach: społecznym, emocjonalnym, poznawczym i fizycznym. Program akcentuje wspieranie rozwoju dziecka, umożliwianie zaspokajania jego aktualnych potrzeb oraz dostosowywanie zadań do rozpoznanego poziomu rozwojowego.
 

JĘZYK ANGIELSKI METODĄ „KRAINA BAŚNI” 2 X w tygodniu
Dzieci uwielbiają baśnie. Identyfikują się z ich bohaterami, wspólnie z nimi przeżywają ekscytujące przygody. Metoda KRAINA BAŚNI wykorzystuje to dziecięce uwielbienie baśniowego świata do nauki języka angielskiego. 

Program składa się z 20 znanych i lubianych bajek a każda bajka to kolejny etap zaawansowania. Oprócz słownictwa typowo bajkowego wprowadzane jest też słownictwo ogólne zgodne z tabelą słów najczęściej wykorzystywanych w języku angielskim. 
Założenia metody oparte są na przeprowadzonych we Włoszech badaniach, w trakcie których dowiedziono, że skuteczność podejścia narracyjnego jest dużo wyższa niż pojedyncze wprowadzanie słownictwa, ponieważ bajki prezentują i utrwalają słówka w wielu kontekstach rozwijając globalne rozumienie angielskiego, wprowadzają dobrą wymowę, rytm i intonację oraz podstawowe zasady gramatyczne. 
Program wykorzystuje założenia 14 znanych teorii ogólnorozwojowych jak i tych z zakresu metodyki nauczania języków obcych. Pozwalają one dostosować program nauczania języka obcego do poziomu rozwoju dziecka i wspomagać go w znaczący sposób. Więcej ... 

Słownictwo wprowadzane jest trójtorowo, za pomocą:   
- obrazu,
- gestu piosenek, 
- wierszyków oraz zabaw ruchowych

Obraz jest ważny ponieważ dzieci nie mają jeszcze wykształconej zdolności myślenia abstrakcyjnego. Wykorzystanie gestu w nauczaniu (konkretny gest do każdego słowa) inspirowane jest ważnym etapem holofraz – około 50-tego słowa w każdym języku rodzimym u małych dzieci pojawia się słowo w towarzystwie gestu, który niesie znaczenie. Zabawy ruchowe ułatwiają zapamiętywanie i komunikację dzięki wykorzystaniu dziecięcej pamięci kinestetycznej (związanej z ruchem). 

Oferujemy bogaty zestaw pomocy dydaktycznych, m.in. kilkaset ręcznie wykonywanych kart                             z ilustracjami, książeczki i płyty CD oraz indywidualnie zaprojektowane pacynki , pomocnicy lektora, które z dziećmi rozmawiają tylko po angielsku (w lingwistyce udowodniono, że pacynka zmniejsza poziom lęku przed mówieniem i wyzwala spontaniczność – dzieci chętnie do niej mówią i komunikują się z nią).
 

LOGOPEDIA 1X w tygodniu
GIMNASTYKA KOREKCYJNA 1X w tygodniu
MUZYKOTERAPIA 1X w tygodniu
NAUKA CZYTANIA METODĄ SYMULTANICZNO-SEKWENCYJNĄ  „Moje sylabki”1X w tygodniu
 


ZAJĘCIA TERAPEUTYCZNE DLA DZIECI Z ORZECZENIEM O NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI:
- ZAJĘCIA INDYWIDUALNE LOGOPEDYCZNE - mgr  Sylwia Wysocka
- TERAPIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ - mgr Sylwia Wierzchowska
- TERAPIA PEDAGOGICZNA I PSYCHOLOGICZNA - mgr Maja Majchrzak, mgr Urszula Kołnierzak
Grafika: eeb.pl